2. e-GÜVENLİK
3. madde: Öğrencilere yönelik e-Güvenlik semineri
Öğrencilere yönelik e-Güvenlik semineri / Okulumuz öğrencilerini çevrimiçi olarak korumak ve güvenliğini sağlamak amacıyla e-Güvenlik semineri verilmiştir.
8. madde :
e-Güvenlik panomuz
V
3. ORTAK LİDERLİK / PAYLAŞIMLI LİDERLİK
3.1. bölüm/madde 1: Okul vizyonunun ve değerlerinin paylaşıldığı bir belge veya web sayfası bağlantısı
Datça Yılmaz Kardeşler Anadolu Lisesi
Misyonumuz
Bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen, kendi değerlerimizle birlikte insanlığın ortak kazanımları olan evrensel değerleri özümsemiş, yaratılanı 'Yaradan'dan ötürü sevebilen, tabiatı tahrip değil imar eden, sorun değil çözüm üreten, farklılıkları doğal ve zenginlik kabul edip bunlardan yararlanmayı hedefleyen; insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel mirasa saygı duyan kişilikli fertler yetiştirmek için varız.
Vizyonumuz
Öğrencilerimizi ülkemizin ve dünyamızın ihtiyaç duyduğu bilim, sanat ve kültür alanlarında yetkin, kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen, problemlere çözüm üretebilen, ahlaki olgunluğa sahip fertler olarak yetiştirerek yüksek öğrenime hazırlamak;
Üniversitelerimizin bütün bölümlerini en iyi derecelerle kazanabilecek ve eğitimini iyi bir şekilde sürdürebilecek alt yapıya sahip öğrenciler yetiştirmek;
Özellikle Tıp,Hukuk,Mühendislik gibi Fakülteleri tercih eden öğrenciler için Bilimin temel ilke ve esasları konusunda sağlam bir altyapı oluşturmak; Bu çerçevede ufku geniş, gerek ülke gerçekleri gerekse küresel sorunların farkında olan bilim alanında akademik çalışmaları yürütebilecek donanıma sahip altyapı oluşturma gayreti içindeyiz.
Yükümüzün ağır olduğunun farkındayız. Bu yola sabırla, tahammülle,yüreğimizi ortaya koyarak girdik ve devam etme azmindeyiz.
İnsan eğitimi; eğitim süreciyle asıl semeresinin alındığı ve zaman açısından Çin Bambu ağacının yetişme evrelerine benzemektedir.
Çinliler bu ağacı şöyle yetiştirir: Önce ağacın tohumu ekilir, sulanır ve gübrelenir. Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına filiz vermez. Üçüncü ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir. Fakat inatçı tohum bu yılda da filiz vermez. Çinliler büyük bir sabırla beşinci yılda da bambuya su ve gübre vermeye devam ederler. Ve nihayet beşinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye baslar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık yirmi yedi metre boyuna ulaşır.
Bambu ağacı yirmi yedi metre boyuna altı haftada mı yoksa beş yılda mı ulaşmıştır?
Büyük bir sabırla ve ısrarla tohum beş yıl süresince sulanıp gübrelenmeseydi ki Çin bambu tohumları ekildikten sonra geçen beş yıl zarfında, toprak altında derinlemesine ve enlemesine metrelerce kök salmaktadır.İşte bu sabır ortaya konmasaydı ağacın büyümesinden, hatta var olmasından söz edebilir miydik ?
*3.1. bölüm/madde 2: okul vizyonunun paylaşıldığı bir e-posta veya haber metninin ekran fotosu
3. 2. Bölüm :
T.C
DATÇA KAYMAKAMLIĞI
DATÇA YILMAZ KARDEŞLER ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
2019-2023 STRATEJİK PLANI
Datça Yılmaz Kardeşler Anadolu Lisesi olarak en büyük amacımız yalnızca lise mezunu gençler yetiştirmek değil, yükseköğretime hazır olan, girdikleri her türlü ortamda çevresindekilere ışık tutan, hayata hazır, hayatı aydınlatan, bizleri daha da ileriye götürecek gençler yetiştirmektir. İdare ve öğretmen kadrosuyla bizler çağa ayak uydurmuş, yeniliklere açık, Türkiye Cumhuriyetini daha da yükseltecek gençler yetiştirmeyi ilke edinmiş bulunmaktayız.
Okul, iyi bir toplum yaratmak için, bireyler üzerinde çalışan bir atölyedir. Okulda bireyin planlı ve programlı bir şekilde yetiştirilmesi ile sonuçta planlı ve programlı bir toplumun yaratılması amaçlanır.
Dünya, sürekli olarak yenileşme sürecinden geçmekte, bilgi toplumunda gelişmeler çok hızlı ve baş döndürücü bir şekilde devam etmektedir. Günümüz çağında ayakta kalmanın ilk şartı, hızlı değişimle bahşedebilecek bilgiye sahip olmaktır.
Bilgi, kullanıldığı zaman işe yarar. Başarı, insanın yapmak ve başarmak istediği güzel bir şeyi yapabilmesi, ulaşmak istediği güzel bir hedefe varabilmesidir. Bu da bilgi paylaşımı ile konulan hedefleri yakalamakla olacaktır.
Öğrencilerimiz varlığımızın teminatı, yarınlarımızın güvencesidir. Onları, imkânlar ölçüsünde, öğretmenlik mesleğinin tüm yöntemlerini kullanarak; iyi insan, iyi vatandaş, iyi yurttaş olarak belirli bir seviyeye getirmek durumundayız.
Öğrencilerimizi Milli Eğitimin temel amaçları doğrultusunda, Anayasamızda ifadesi bulunan "Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin; milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin hür düşünceli fertleri olarak yetiştirmek" öncelikli hedefimiz olmalıdır.
Bu duygu ve düşüncelerle hareket edeceğinizi umuyor ve çalışmalarınızda üstün başarılar diliyorum.
*3. 3. Bölüm: okul kurulları web sitesine eklenecek
3.4. bölüm/madde 1 : (üniforma seçimi için yapılan anket)
3.4/ madde 2 : (okul kurul toplantıları )
https://www.instagram.com/p/CiNrcWLtFiL/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
*3.5. bölüm: ilk 4 bölümde yüklenen resim,belge ve linkleri destekleyen açıklama yazısı(boşluk dahil 2500 karakter)
3.6. bölüm :
Datça Yılmaz Kardeşler Anadolu Lisesi olarak; önümüzdeki iki yıl için misyonumuz doğrultusunda paydaşlarımızla etkileşimimizi artırarak sürdürmeyi planlıyoruz. Öğretmen, öğrenci, veli, idareci olarak hedeflerimize ulaşmamız iş birliğini artırmamıza fikirlerimizi daha çok ifade etmemize bağlı, bu nedenle her bir bileşenimizi sürece en aktif haliyle dahil etmeyi planlıyoruz. Bunun için çevrim içi ve yüz yüze etkileşimli toplantılar, web 2.0 araçları üzerinden paylaşılan anketler ile paydaşlarımızın beklentileri fikir ve yorumları, yönetim anlayışımızın temelini oluşturacaktır.
4. İŞBİRLİĞİ
*4.1. bölüm/madde 1: öğretmenlerin öğretme etkinliği planlarken işbirliği içinde çalıştıklarını gösteren bir web aracının ekran fotoğrafı veya URL linki (örnek ;KAHOOT..)
4.1. bölüm/madde 2:
*4.2. bölüm/madde 1: e Twinning projelerinde okulda birden fazla öğretmenin dahil olduğunu gösteren ekran fotoğrafı
4.2. bölüm/madde 2:
https://www.instagram.com/p/CX0xZhEtBFN/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/CWVKitONapn/?igshid=YWJhMjlhZTc=
4.3.bölüm/madde 1:
4.3. bölüm/madde 2:
https://www.instagram.com/p/Cb2SBouNGgb/?igshid=YWJhMjlhZTc=
4.4. bölüm/madde 1:
https://www.instagram.com/p/CcliTLRLlU_/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.okulhaberleri.net/dykal-kariyer-gunleri-6909107
https://www.instagram.com/p/ClmCpeDticb/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://www.instagram.com/p/Clya77stNy3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
4. 4.bölüm/madde 2:
https://www.instagram.com/p/ClmCpeDticb/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/CcAVXf9NyQH/?igshid=YWJhMjlhZTc=
*4. 4.bölüm/madde3: yürütülen etkinlikleri gösteren okul web sitesi veya okul gazetesi/dergisi
*4. 5. Bölüm : ilk 4 bölümde yüklediğimiz resim,belge,linkleri destekleyen açıklama(boşluk dahil 2500 karakter)
4.6. bölüm:
Datça Yılmaz Kardeşler Anadolu Lisesi olarak; önümüzdeki iki yıl için misyonumuz doğrultusunda biliyoruz ki gelecek nesilleri doğru okumak ihtiyaçları doğru yönetmek, iş birliğinden ve ekip çalışmasından geçiyor. İyi örneklerin çoğalması bizlerin birbiri ile dayanışmasını artırmasına ve eğitim öğretime dair farklı fikirlerin amaçlarımız doğrultusunda bizi daha güçlü kılmasına katkı sağlayacağız.
5. DEĞİŞİM ÖNCÜSÜ OLARAK ÖĞRENCİLER:
5. 1. Bölüm/madde 1: https://www.instagram.com/p/CdTmiVHtvNA/?igshid=YWJhMjlhZTc=
*5.1. bölüm/madde 2: öğrencilerin hangi etkinliklerde yer almak istediklerinin sorulduğu isimsiz anketlerin ekran fotoğrafı ya da linkleri
5. 1. Bölüm/madde 3:
V
*5.2 bölüm/madde 1: öğrencilerin öğretmenlerle birlikte okul toplantılarına katıldığını gösteren görseller(Açıklamalarla birlikte)
*5.2.bölüm/madde 2: öğretmenler,öğrenciler ve velilerin okulla ilgili konuları ,gelişmeleri vb. tartıştığı bir grup çalışması(okul aile birliği gibi...)
*5.2. bölüm/madde 3: Öğrenci meclisinin okulla ilgili karar alma
5.3. bölüm:
https://www.instagram.com/p/CbHt6oANkKL/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/CcyT-ohrgWx/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/Ccx_yVyNvW7/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/Ccx-mymtjMr/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/CdX2wm0t9m7/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/Ce0-Fv_t4OT/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/tv/Ce06n59FIXk/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/CeTvCs7tJIX/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/CkQgzO2ts8y/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/p/Ck-yS9WNJo3/?igshid=YWJhMjlhZTc=
https://www.instagram.com/tv/Cc5tKkHl7OX/?igshid=YWJhMjlhZTc=
5.4. bölüm/madde 1:
Öğrencilerimizin düzenlediği bir müzik etkinliği
https://www.instagram.com/p/CmzH6bTtFWj/?igshid=YWJhMjlhZTc=
Dünya felsefe günü kapsamında yapılan bir etkinlik
https://www.instagram.com/p/Cm7JgTRroEw/?igshid=YWJhMjlhZTc=
5.4.bölüm/madde 2: öğrencilerin digital araçlar ile hazırladığı bir sunum
https://www.instagram.com/p/CcFlhJ0NJjv/?igshid=YWJhMjlhZTc=
*5. 5.bölüm/madde 1: öğrencilerin veli toplantılarına katıldığını gösteren belge veya fotoğraf
5.5. bölüm/madde 2: velilere yönelik e Twinning tanıtım etkinliklerinden belge,fotoğraf,URL bağlantısı vb.
*5.5. bölüm/madde 3 : velilerin eTwinning projesi kapsamında etkinliklere davet edildiğini gösteren fotoğraf veya belge
5.5. bölüm/madde 4 :
eTwinning'in öğrenciler aracılığıyla yerel otoritelere tanıtılması
https://www.instagram.com/p/CcFlhJ0NJjv/?igshid=YWJhMjlhZTc=
*5.6. bölüm/madde 1 : okul dışındaki topluluklara yönelik düzenlenen eTwinning tanıtım etkinliklerinden belge,fotoğraf veya URL bağlantısı
5.6. bölüm/madde 2:
*5.7. bölüm : ilk 6 bölümde yüklenen resim,belge ve linkleri destekleyen açıklama ( boşluklar dahil 2500 karakter)
5.8. bölüm :
Datça Yılmaz Kardeşler Anadolu Lisesi olarak; önümüzdeki iki yıl için misyonumuz doğrultusunda, okul içinde ve okul dışında hedeflerimiz doğrultusunda düşünen, çalışan ve üreten gençler olma yolunda ilerleyeceğiz. Bunun için öğrencinin faydasına olabilecek süreçleri eğitim öğretim faaliyetlerinin içine entegre etmeyi yine öğrencilerimizle planlayacağız. Öğretmen, veli, öğrenci ekseninde okulla ilgili konuları yüz yüze veya çevrim içi toplantılara tartışacak ve karara bağlayacağız, kendimizi değişen anlayışlar çerçevesinde güncelleyecek ve yeni durumlara uyumlanacağız. Bütün bunları öğrencilerimizin istek ve beklentilerini onların eğitim öğretim motivasyonları destelemek düşüncesi ile sürdüreceğiz. Değişim ve gelişim hedef kitlemizi doğru okumaktan geçiyor ve bu gelişmenin en büyük öncüsü gençler olacaktır. Onları merkezimize aldığımız her kararda daha mutlu bir okul ortamını inşa ederken misyonumuz doğrultusunda daha etkin adımlar atmış olacağız.
6. DİĞER OKULLAR İÇİN MODEL OLMA
*6.1. bölüm/madde 1 : Okuldaki öğretmen ve öğrenciler için düzenlenen yüzyüze/çevrimiçi eğitimlerin içerik ve modülleri gösteren bir kurs programı ( örneğin ; 2 Sıfır Atık )
*6.1. bölüm/madde 2 : madde 1 çevrimiçi ise kursun URL bağlantısı ya da kursla ilgili kısa bir açıklama
*6.2. bölüm/madde 1 : okul pesonelinin diğer okullara projelerini tanıtmak için düzenlediği oturumların/etkinliklerin içeriğini gösteren bir takvim/çizelge
*6.2. bölüm/madde 2 : Yukardaki maddede bahsedilen oturum/etkinliklerin katılımcı sayısı
*6.2. bölüm/madde 3: Bu oturumları gösteren fotoğraflar veya okul web sitesinde paylaşılan bir metin
*6.3. bölüm/madde 1 : okul web sitesi ana sayfasında veya okul adıyla olan sosyal medya hesabında bulunan eTwinning LOGOSU
*6.3.bölüm/madde 2 : okul web sitesinde tarihin görünür olduğu eTwinning ile ilgili yazıların ekran fotosu ya da URL bağlantısı
*6.4. bölüm : okul pesonelinin Avrupa projelerine yönelik çalışmalarını sunduğu eğitim konferansı veya eğitim etkinliğinin takvimi/çizelgesi
6.5. bölüm :
eTwinning köşesi
*6.6. bölüm : ilk 5 bölümde yüklenen resim,link ve belgeleri destekleyen açıklama (boşluk dahil 2500 karakter)
*6.7. bölüm : önümüzdeki 2 yıl için eTwinning okul misyon bildirisinin 'diğer okullar için model olma' ilkesi ile ilgili taahütleriniz
7. KAPSAYICI VE YENİLİKÇİ ÖĞRENME KURUMLARI
7.2.bölüm/4. Madde :
19 Mayıs ATA'ya saygı kapsamında yürüyüşü
7.6.bölüm/2. Madde : Beceri ve Tasarım Atölyemiz, Fizik ve Fen laboratuarlarımız